מה הקשר בין שמחה לחג הסוכות? \\ הרב אריאל שחר

הרב אריאל שחר No Comments on מה הקשר בין שמחה לחג הסוכות? \\ הרב אריאל שחר

מה קורה לאחר ניצחון או הפסד במלחמת היצר?

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"אמר רבי יצחק: יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום, שנאמר: 'רק רע כל היום'. (סוכה נב ע"א-ע"ב) איך היצר מתגבר על האדם בכל יום לאחר שביום שקדם לו האדם ניצח אותו?

השיח הפנימי בין האדם לעצמו מורכב גם מדעתו של היצר הרע היושב בין מפתחי הלב, שם במעמקי הנפש היצר הרע מטעה ומבלבל בין הרע והטוב ולהפך, מה שגורם לאדם להיות דרוך באופן תמידי לבל ירדם בשמירה למשמש ולפשפש מהו רצון טוב ומהו רצון היצר.

המודעות לקיומו של היצר והמשאבים המושקעים מול המלחמה כנגדו גורמים לעצבות ולחוסר שלמות, מלחמות הפסדים ואפילו ניצחון שהגיע לאחר קרבות אקטיביים ופסיביים של עשה ולא תעשה, גורמים לעצבות בעקבות הוצאת האנרגייה על המלחמה במקרה הטוב, ותחושת העדר וחוסר שלמות במקרה של הפסד מול היצר.

חג הסוכות חל לאחר ראש השנה וכיפור בהם עשינו תשובה על השמיעה לרצון היצר הרע ועל הכניסה שלו לחיינו, כעת שהרצון זך טהור ונקי הלב יכול להרשות לעצמו להצביע על שלמות וכך מגיעה לה שעת השמחה, מין רגעים קדושים ונעלים בהם קיום המצוות נקי מכל רבב שהרי עם ישראל הכניע את היצר הרע ביום הכיפור שקדם לו. 

מסיבה זו אנו נזקקים לעזרת הקב"ה גם לאחר שניצחנו את היצר הרע בשביל שנצליח לשמוח, אנחנו נלחמים עם היצר וגם לאחר שאנחנו מנצחים אותו אנחנו לא יכולים לשמוח אלא אם כן הקב"ה עוזר לנו שכן המלחמה נגדו מעציבה ומתישה, ובחג הסוכות אנו זוכים לשמחה שלימה. 

הטור נכתב על פי משנתו של רבי צדוק הכהן מלובלין לחג הסוכות 

חג שמח!



0 תגובות